پیشگیری از بیماری نوروفیبروماتوز Neurofibromatosis

نوروفیبروماتوز بیماری ژنتیکی Iranian Patients with Neurofibromatosis

نوروفیبروماتوز بیماری ژنتیکی Iranian Patients with Neurofibromatosis

من دکتر لیلا جویباری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان هستم که به همراه گروهی از هموطنان عزیزم که بیماری ژنتیکی نوروفیبروماتوز دارند، این وبلاگ را به عنوان وبلاگ پشتیبان مدیریت می کنیم. از حمایت و همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.
وبلاگ اصلی ما به نام زندگی با نوروفیبروماتوز است به آدرس

http://iran-neurofibromatosis.net

I am Dr Leila Jouybari , faculty member from Golestan University of Medical Sciences, Gorgan, Iran. With collaboration of a group of Iranian NF patients we manage this website.

Thank you for your support

Our main website is: http://iran-neurofibromatosis.net

Join us to Tel Channel :

https://telegram.me/livingwithNF

طبقه بندی موضوعی
توسط: ...سلام. من نوروفیبروماتوز نوع یک هستم. من این مطلب رو با دکتر زنان مطرح کردم اما ایشون گفتند هیچ مشکلی نیست بچه ژن رو از پدر می گیره. منم طبق گفته ایشون باردار شدم و در سه ماه بارداریم تومورهای بدنم خیلی زیاد شد. الان هم یه فرزند دارم که اسکلیوز داره. ... سالشه و سه بار عمل شده. سوال من اینه که فرزندم نوع یک یا دو؟ آیا از الان می تونم جلوی پیشرفت بیماری رو بگیرم؟پاسخ: سلام.  نمی دانم چرا یک متخصص این حرف را زده است. نوع یک یا دو بودن با آزمایش بافتی مشخص می شود اما با توجه به وجود اسکلیوز در فرزندتان، برداشتم این است ایشان مبتلا به نوروفیبروماتوز نوع دو باشند. برای جلوگیری از پیشرفت بیماری هنوز راه قطعی مطرح نشده است. حمیده:نمی خوام حرف های نا امید کننده و گلایه آمیز بزنم. اما این مطلب دوستمون رو واقعا تمام بچه ها باید باید با دقت نظر بخونن و هر موقع به خواست خدا خواستن بچه دار شن تمام جوانب رو در نظر بگیرن که خدای نخواسته مشکلی برای یه موجود بیگناه و معصوم دیگه پیش نیاد.    توسط: خجستهسلام به همگیمیشه گام به گام مراحل قبل از بارداری مثل تست ژنتیک و آزمایش های دیگه و در حین بارداری رو بگویید؟  پاسخ: بله حتما . فرصت نیاز دارم. درگیر برگزاری سمینار کشوری هستم تا نورده مهرماه توسط: مهدیه. سلام دوستانبه نظر من بهتر است افراد مبتلا به این بیماری یا ازدواج نکنند یا با یکی مثل خودشون ازدواج کنند و بچه دار نشوند.چون خودمون می بینیم زندگی با این بیماری خیلی سخت است پس بهتره یک موجود بی گناه دیگه را هم درگیر نکنیم .از طریق علم پزشکی هم نمی توان 100 درصد جلو بیماری را گرفت ستاره اگه بگوییم به نظر من این طور یا آنجور یعنی کاملا خودمون رو نسپردیم و تسلیم نشدیم. یکی ممکنه با یه نفر که نورو داره خوشبخت بشه یکی هم با یه فرد سالم. یکی هم مجرد بمونه. خودت رو بسپار به خودش براش طرح نریز. صلاح کار ما خسروان دانند توسط:پارساسلام راستش تا اونجا که من پرسیده بودم و تحقیق کردم میشه بچه دار شد و بهش منتقل نشهاز طریق لقاح مصنوعیاسپرم ها رو میگیرن کروموزوم هایی که مشکل داره تزریق نمیشهفقط احتمال چند قلویی زیاده توسط:parsa سلام دوباره دیروز با یه دکتره دیگه صحبت کردم گفت متخصصین ژنتیک میتونن نزارن به بچه منتقل شه
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۳۰
دانیال ک.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">