پیشگیری از بیماری نوروفیبروماتوز Neurofibromatosis

نوروفیبروماتوز بیماری ژنتیکی Iranian Patients with Neurofibromatosis

نوروفیبروماتوز بیماری ژنتیکی Iranian Patients with Neurofibromatosis

من دکتر لیلا جویباری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان هستم که به همراه گروهی از هموطنان عزیزم که بیماری ژنتیکی نوروفیبروماتوز دارند، این وبلاگ را به عنوان وبلاگ پشتیبان مدیریت می کنیم. از حمایت و همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.
وبلاگ اصلی ما به نام زندگی با نوروفیبروماتوز است به آدرس

http://iran-neurofibromatosis.net

I am Dr Leila Jouybari , faculty member from Golestan University of Medical Sciences, Gorgan, Iran. With collaboration of a group of Iranian NF patients we manage this website.

Thank you for your support

Our main website is: http://iran-neurofibromatosis.net

Join us to Tel Channel :

https://telegram.me/livingwithNF

طبقه بندی موضوعی

تصور از خود همان ادراک از خویشتن است

دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۵۱ ب.ظ
می‌توانید در هر یک از صفات و ویژگی‌های زیر خود را با دیگران مقایسه کنید و آن عبارتی را علامت بزنید که در باره شما بیشتر مصداق دارد.۱) قیافه‌ام...۲) معلوماتم...۳) حرص و طمع من...۴) شوخ طبعی من...۵) هوش من...۶) محبوبیت من...۷) حافظه من...۸) جذابیت من...۹) شخصیت من...۱۰) تنبلی من...۱۱) خودخواهی من...۱۲) وضع ظاهری من...۱۳) خلق و خوی من...۱۴) استقلال من...۱۵) مرتب بودن و پاکیزگی من...۱۶) موفقیتم...۱۷) مهربانی‌ام...۱۸) در یادگیری مطالب...۱۹) حسادتم...۲۰) تلاش و سختکوشی من...۲۱) توانایی خواندن و مهارت بیان من...۲۲) در به اتمام رساندن کار‌ها...۲۳) تیزهوشی و هوشیاری من...۲۴) از نظر ورزشکار بودن...۲۵) بی‌رحمی من...الف - تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بهتر است.ب- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بهتر است.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بد‌تر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بد‌تر است.  ویژگی‌های شخصیتی که در این مقیاس بررسی می‌شود مفهومی از خود را ارائه می‌دهند. این مقیاس پنج جنبه از ویژگی‌ها را بررسی و اندازه گیری می‌کند که عبارت است از:۱) بعد توانایی‌های ذهنی شامل سؤالاتی درباره معلومات، هوش، حافظه، توانایی خواندن و هوشیاری.۲) بعد کارآمدی (تحصیلی یا شغلی) شامل سؤال‌هایی درباره تلاش و سختکوشی، موفقیت، تنبلی، به اتمام رساندن کار‌ها و یادگیری مطالب.۳) بعد جذابیت ظاهری شامل سؤال‌هایی درباره قیافه، محبوبیت، وضع ظاهر و مرتب بودن.۴) بعد مهارت‌های اجتماعی شامل سوال‌هایی درباره شوخ طبعی، حسادت، شخصیت و ورزشکار بودن.۵) بعد عیب‌ها و حسن‌ها شامل سؤال‌هایی درباره حرص و طمع، خودخواهی، بی‌رحمی، مهربانی و خلق و خو.می‌توانید در هر یک از صفات و ویژگی‌هایی که در ادامه ارائه می‌شود، خود را با دیگران مقایسه کنید و آن عبارتی را علامت بزنید که درباره شما بیشتر مصداق دارد.۱) قیافه‌ام...الف - تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بهتر است.ب- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بهتر است.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بد‌تر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بد‌تر است.۲) معلوماتم...الف- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بیشتر است.ب- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بیشتر است.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از همه کسانی که می‌شناسم، کمتر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، کمتر است.۳) حرص و طمع من...الف- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، کمتر است.ب- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، کمتر است.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بیشتر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بیشتر است.۴) شوخ طبعی من...الف- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بیشتر است.ب- بیش از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، کمتر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، کمتر است.۵) هوش من...الف- تقریبا بیش از همه کسانی است که می‌شناسم.ب- بیش از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، کمتر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، کمتر است.۶) محبوبیت من...الف- بیشتر از همه کسانی است که می‌شناسم.ب- بیشتر از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- کمتر از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.هـ- تقریبا کمتر از همه کسانی است که می‌شناسم.۷) حافظه من...الف- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، قوی‌تر است.ب- قوی‌تر از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، ضعیف‌تر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، ضعیف‌تر است.۸) جذابیت من...الف- تقریبا بیش از همه کسانی است که می‌شناسم.ب- بیش از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- به اندازه بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، کمتر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، کمتر است.۹) شخصیت من...الف- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بهتر است.ب- بهتر از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بد‌تر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بد‌تر است.۱۰) تنبلی من...الف- تقریبا کمتر از همه کسانی است که می‌شناسم.ب- کمتر از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بیشتر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بیشتر است.۱۱) خودخواهی من...الف- تقریبا کمتر از همه کسانی است که می‌شناسم.ب- کمتر از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بیشتر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بیشتر است.۱۲) وضع ظاهری من...الف- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بهتر است.ب- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بهتر است.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بد‌تر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بد‌تر است.۱۳) خلق و خوی من...الف- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بهتر است.ب- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بهتر است.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- بد‌تر از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بد‌تر است.۱۴) استقلال من...الف- تقریبا بیش از همه کسانی است که می‌شناسم.ب- بیش از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، کمتر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، کمتر است.۱۵) مرتب بودن و پاکیزگی من...الف- تقریبا بیش از همه کسانی است که می‌شناسم.ب- بیش از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، کمتر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، کمتر است.۱۶) موفقیتم...الف- بیشتر از همه کسانی است که می‌شناسم.ب- بیشتر از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- کمتر از بیشتر کسانی که می‌شناسم.هـ- تقریبا کمتر از همه کسانی که می‌شناسم.۱۷) مهربانی‌ام...الف- بیشتر از همه کسانی است که می‌شناسم.ب- بیشتر از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- کمتر از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.هـ- تقریبا کمتر از همه کسانی است که می‌شناسم.۱۸) در یادگیری مطالب...الف- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بهترم.ب- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بهترم.ج- مثل بیشتر کسانی هستم که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، ضعیفترم.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، ضعیفترم.۱۹) حسادتم...الف- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، کمتر است.ب- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، کمتر است.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- بیش از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بیشتر است.۲۰) تلاش و سختکوشی من...الف- تقریبا بیش از همه کسانی است که می‌شناسم.ب- بیش از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- به اندازه بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- کمتر از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، کمتر است.۲۱) توانایی خواندن و مهارت بیان من...الف- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بهتر است.ب- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بهتر است.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بد‌تر است.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بد‌تر است.۲۲) در به اتمام رساندن کار‌ها...الف- از همه کسانی که می‌شناسم، بهترم.ب- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بهترم.ج- مثل بیشتر کسانی هستم که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بدترم.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بدترم.۲۳) تیزهوشی و هوشیاری من...الف- تقریبا بیش از همه کسانی است که می‌شناسم.ب- بیش از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.ج- به اندازه بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، کمتر هستم.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، کمتر است.۲۴) از نظر ورزشکار بودن...الف- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بهترم.ب- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بهترم.ج- مثل بیشتر کسانی هستم که می‌شناسم.د- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بدترم.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بدترم.۲۵) بی‌رحمی من...الف- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، کمتر است.ب- از بیشتر کسانی که می‌شناسم، کمتر است.ج- مثل بیشتر کسانی است که می‌شناسم.د- بیش از بیشتر کسانی است که می‌شناسم.هـ- تقریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بیشتر است.روش نمره‌گذاری آزمونهمان طور که ملاحظه کردید در این پرسشنامه چندین گروه سوال وجود دارد که هر کدام بیان‌کننده صفتی در فرد است. هریک از این موارد شامل ۵ اظهارنظر درجه‌بندی شده است که فرد یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. گزینه‌های این آزمون از ۵ تا یک نمره گذاری می‌شود. به عبارت دیگر برای هر گروه گزینه الف امتیاز ۵، گزینه (ب) امتیاز ۴، گزینه (ج) امتیاز ۳، گزینه (د) امتیاز ۲ و گزینه (هـ) امتیاز یک را به خود اختصاص دهید.پس از جمع امتیازات حداقل نمره‌ای که شخص در این مقیاس به دست می‌آورد ۲۵ و حداکثر آن ۱۲۵ است.نمره آزمون شما عددی بین ۲۵ تا ۱۲۵ خواهد بود که تحلیل آن براساس جدول زیر انجام خواهد شد:۷۱ و کمتر از آن بسیار ضعیف۷۲ تا ۸۱ ضعیف۸۲ تا ۹۱ متوسط۹۲ تا ۱۰۱ قوی۱۰۲ و بیشتر از آن بسیار قویتصور از خود و اهمیت آن«خود کارآمدی» فرد رابطه مستقیمی با عملکرد او دارد و می‌توان آن را در افراد (بخصوص کودکان و نوجوانان) به شیوه‌های گوناگونی تقویت کرد. کسانی که خود را کارآمد می‌پندارند، علاوه بر کسب موفقیت از نظر عملکرد نیز بیشتر از زندگی احساس رضایت می‌کنند.«تصور از خود» تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد؛ نگرش دیگران بویژه والدین، تعامل‌های اجتماعی، ارتباط فرد با محیط و زمینه‌های محیطی از جمله عواملی است که روی تصور از خود تاثیر می‌گذارد. به علاوه ارتباط کودک با والدین، موفقیت و شکست در زندگی و انعکاس نگرش‌های دیگران و خود شخص درباره آن‌ها و شرایط اجتماعی - اقتصادی ازجمله عواملی است که در شکل گیری و تحول تصور از خود اثر می‌گذارد.وقتی یک شخص ارزش کمی برای خود قائل است کمتر می‌تواند در برابر فشار عقیده دیگران مقاومت کند. در مقابل کسانی که ارزش زیادی برای خود قائلند، تصور خدشه ناپذیری از ظرفیت‌ها و فردیت خود دارند. همچنین ثابت شده است که اشخاص خلاق و اشخاصی که حرمت بالایی برای خود قائلند، می‌توانند بیش از دیگران، یک نقش فعال در گروه اجتماعی بر عهده گیرند و به صورتی آزاد و مؤثر آنچه را می‌خواهند بیان کنند.مطالعاتی که به بررسی تصور از خود در افراد عادی پرداخته‌اند حاکی از آن است که تصور از خود، نقش اساسی در بهداشت و سلامت روانی افراد به عهده دارد، به گونه‌ای که با کاهش سطح تصور از خود علایم و نشانه‌هایی چون اضطراب، افسردگی، احساس تنهایی، کمرویی، درون گرایی و... ظاهر خواهند شد و در صورت تداوم، اشکالات جدی به همراه خواهند داشت. همچنین افراد مضطرب، افسرده و کسانی که خلق و خوی بسیار متغیری دارند، تصور از خودِ ضعیفی دارند. ناتوانی در ابراز وجود، می‌تواند متاثر از تصور از خود نامطلوب فردی باشد. این گروه از افراد از ابراز احساسات، افکار و نظرات خود به دیگران ناتوانند، قادر به دفاع از حقوق خود نیستند و در حضور جمع، مضطرب و ناراحتند.چه باید کرد؟آموزش «ابراز وجود» یکی از فنون رایج رفتار درمانی است که می‌تواند باعث تغییر در تصور از خود شود. یکی از شیوه‌های آموزش ابراز وجود، ایفای نقش است. «مورنو» ایفای نقش را یکی از شیوه‌های درمان گروهی می‌داند. امروزه ایفای نقش کاربردهای متعددی از قبیل تخلیه هیجانی، تغییر نگرش، ایجاد بینش و بصیرت دارد.منبعhttp://api.khabarfarsi.net سپیده: از 1 تا 25  قریبا از همه کسانی که می‌شناسم، بهتر است یا از بیشتر کسانی که می‌شناسم، بهتر است.بجز مورد 19 حسادت که از همه کسانی که میشناسم کمتر است. توسط: سپیدهنمره من 99 شدتوسط:محبوبهنمره ی من مثله همیشه20شد....شوخی کردم95شدم
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۴
دانیال ک.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">